صعود

چگونگی ارتقای تحصیلی

چگونگی ارتقای تحصیلی

ضوابط ارتقاء تحصیلی فرهنگیان اعلام شد

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۹ ق.ظ

مدیرکل ارتقا» مهارت های حرفه ای معلمان با اشاره به تدوین نظام جدید آموزشی معلمان، ضوابط ارتقا» مدارک تحصیلی فرهنگیان و افزایش حقوق و مزایای آن ها بر اساس مدارک معادل دریافتی را اعلام کرد.

مدیرکل ارتقا» مهارت های حرفه ای معلمان با اشاره به تدوین نظام جدید آموزشی معلمان، ضوابط ارتقا» مدارک تحصیلی فرهنگیان و افزایش حقوق و مزایای آن ها بر اساس مدارک معادل دریافتی را اعلام کرد. سید محمد طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، گفت: بر اساس نظام جدید آموزشی معلمان، فرهنگیان دارای مدرک دیپلم به ازای گذراندن یک هزار و 200 ساعت دوره ضمن خدمت از سال 1379، در شرایطی که دوسوم آموزش های این دوره ها مرتبط با مشاغل تخصصی باشد، معادل مدرک لیسانس از مزایای استخدامی بهره مند خواهند شد. وی درباره نحوه بهره مندی از مدرک معادل لیسانس و دریافت مزایای استخدامی معادل آن نیز اظهار کرد: فرهنگیانی که دارای مدرک فوق دیپلم هستند، به ازا» گذراندن یک هزار ساعت دوره آموزش ضمن خدمت، از مزایای لیسانس برخوردار می شوند. مدیرکل ارتقا» مهارت های حرفه ای معلمان در رابطه با شرایط بهره مندی فرهنگیان دارای مدرک لیسانس از مزایای مدرک فوق لیسانس نیز، بیان کرد: فرهنگیان دارای مدرک لیسانس به ازا» گذراندن 800 ساعت دوره آموزش ضمن خدمت، به شرطی که دوسوم آموزش های این دوره ها مرتبط و تخصصی باشد، از مزایای استخدامی فوق لیسانس بهره مند خواهند شد. طباطبایی در عین حال بهره مندی فرهنگیان از این مزایا را منوط به این دانست که آن ها پیش از این، از امتیازات مذکور استفاده نکرده باشند.این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش در ادامه حل مشکل فرهنگیان دارای مدرک معادل فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس را به پیگیری های جدی این وزارتخانه در این زمینه مربوط دانست. وی در عین حال به راهکارهای اندیشیده شده برای حل مشکل ادامه تحصیل آکادمیک فرهنگیان نیز اشاره و عنوان کرد: برای فرهنگیان دارای مدرک معادل فوق دیپلم و لیسانس، سه دوره آزمون جامع در طی سه سال برگزار شد که این تعداد آزمون بر اساس مصوبه وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری کفایت می کرد،  اما با پیگیری های به عمل آمده و موافقت وزیر علوم، آزمون جامع دیگری برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و لیسانس برگزار می شود تا فرهنگیان در صورت قبولی در این آزمون، بتوانند در آزمون جامع مقاطع بالاتر شرکت کنند. طباطبایی با اعلام این که برای فرهنگیان دارای مدرک معادل فوق لیسانس نیز دو بار دیگر آزمون جامع برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تاریخ برگزاری این آزمون ها به زودی از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۸
شهین پوراحمد

نظرات  (۱)

۰۶ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۰ فاطمه جلالپور
سلام 
جالب بود حالا بریم ضمن خدمتامونا جمع کنیم که فوق بگیریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی